P.g.a. covid-19 sker våra hemleveranser med minimal fysisk kontakt

Driv hållbar transformation som Logistics Manager

Förenkla hållbar transformation

Mänskligheten står inför stora miljöutmaningar. Att skapa ett hållbart matsystem kommer att vara centralt i att skapa en ekologiskt hållbar värld. Vi startade Enkla Kassen för att bidra till att katalysera hållbar transformation i matsystemet. Det gör vi genom att förenkla och tillgängliggöra mer hållbara matvanor för våra kunder i vardagen. Vår första produkt 'Enkla Kassen' är utformad som ett träningsprogram för att hjälpa fler att laga mer vegansk mat, med hemleverans av snabblagade, klimatberäknade recept och råvaror.

För att kunna skapa genvägar som hjälper våra kunder att leva en mer klimatsmart livsstil vill vi ta bort många av barriärerna för hållbara vaneändringar genom att leverera lösningar direkt hem kundens dörr. Så att det blir så enkelt som möjligt att gå från tanke till klimathandling.

Sedan starten för snart tre år sedan har vi hjälpt över 3000 hushåll att laga mer än 160 000 portioner klimatsmart mat. För att kunna växla upp tempot och driva mer impact behöver vi lyfta logistiken till nästa nivå.

Logistics manager

Därför behöver Enkla Kassen en Logistics Manager som kan ta helhetsansvar över logistiken. Ett ansvar över hela kedjan från inköp till hemleverans. Så vi söker en person som älskar logistikutmaningar och operativt arbete som vill hänge sig till ett meningsfullt arbete. Du kommer att få växa in i rollen över tid med stöd och coaching av oss grundare. Det första du kommer få börja axla ansvar inom är inköpslogistiken. Så du kommer att vara med och utveckla Enkla Kassen tillsammans med oss.

Vi tar in ansökningar löpande och vi vill testa att jobba tillsammans så snart som möjligt för att se om vi matchar. Planen är att ha dig med i teamet på heltid från augusti 2020.

Vad erbjuder vi dig?

- Möjlighet att skapa direkt klimatnytta. Du får vara en del av att driva hållbar transformation i världen.

- Utvecklingsmöjligheter. Du får bära ett utvecklande ansvar från första dagen och möjligheten att kunna växa dig in i en större och större operativ roll med stöd och coaching av oss grundare. Du får möjligheten att bära helhetsansvar för att driva och utveckla Enkla Kassens logistiksystem. En möjlighet att utvecklas som människa och professionellt.

- Dynamisk arbetsmiljö att jobba och utvecklas i. Vi är en impact startup som förändras och utvecklas snabbt. Du får stor frihet i din roll som Logistics manager.

- Vara en del av ett impact-bolag med ett team som brinner för att driva hållbar transformation och hållbar livsstil.

- Lön och möjlighet att bli delägare i Enkla Kassen

  1.  

Så här tror vi du är som person

- Känner starkt för Enkla Kassens syfte, vision och värderingar (läs mer om dem här). Du vill vara en del av att driva hållbar transformation för att finna en väg ur klimatkrisen och det ekologiska sammanbrott vi befinner oss i. Du tror att hållbar livsstil är en viktig del för att åstadkomma detta och försöker leva som du lär.

- Älskar logistik och operativt arbete. Du gillar att tänka ut smarta och enkla system, skapa effektiva flöden och processer. Du kan förlora dig i flow när du sitter med spreadsheets och ser ett värde i att bygga enkla rutiner och kontroller som fyller en viktig funktion i helheten.

- Du gillar att planera och strukturera, att skapa ordning och reda. Du är noggrann men också effektiv i det dagliga arbetet. Du föredrar att jobba proaktivt snarare än reaktivt men är okej med att vi jobbar oss igenom kaos ibland när vi driver viktiga utvecklingsprojekt framåt.

- Du gillar att bära ansvar och är utvecklingsorienterad. Du värdesätter meritokrati och vågar utmana idéer du inte tror på. Du vågar ställa relevanta frågor om du inte förstår något. Du är prestigelös och fokuserar på innehåll snarare än form.

Krav

- Behärskar svenska väl i tal och skrift för att kunna kommunicera med leverantörer

- Behärskar spreadsheets väl som MS Excel och Google Sheets

- I god fysisk form för att kunna dra tunga pallar, flytta runt råvaror i lagret

- Vi jobbar vanligtvis vanliga arbetstider Må-Fr 09-18 men alla i team:et behöver kunna jobba kvällar och helger vid behov

- Körkort är inte ett krav, men fördelaktigt då det kan uppstå logistik-utmaningar där detta är av nytta

Rent konkret kommer du till en början jobba med följande typer av arbetsuppgifter:

- Inköpslogistik. Inköpsplanera och beställa torrvaror, packmaterial och grönsaker för att se till att vi har tillräckligt med rätt råvaror vid rätt tillfälle. Planera inleveranser och godsmottagning.

- Packning. Planera och leda packningen med vårt team i källaren på Garnisonen nära Karlaplan. Se till att lådorna packas på rätt sätt och är klara till deadline för upphämtning. Du kommer också behöva utföra logistik-arbete vid behov. Helt enkelt göra det som krävs för att lösa logistikuppgifterna inom Enkla Kassen genom att delegera till teamet eller göra uppgifterna själv.

- Utleveranser. Planera och boka upphämtning av lådor från distributörer.

Vilka är vi - dina framtida arbetskamrater?

Patrik Olsson
Hållbarhetsinspiratör och mantrasångare
Pluggade fem år (B.Sc. företagsekonomi & M.Sc. nationalekonomi från Handels i Stockholm, B.Sc. psykologi från Stockholms universitet), jobbade ett tag som riskhanteringskonsult på PwC innan bytte spår till att fokusera på att driva hållbar transformation och leva en mer hållbar livsstil.

Johannes Källgren
Entreprenör som vill förbättra världen och sci-fi-nörd
Var med och byggde adtech-startupen Campanja från 4 till 40 anställda. Ledde flera grymma team som skapade en riktigt bra produkt. Har länge velat kombinera entreprenörskap med att lösa viktiga samhällsproblem och har äntligen hittat rätt plats för det med Enkla Kassen.

Resten av teamet får du lära känna på plats 😊

Är du den vi söker?

Ansök på impactmaker@enklakassen.se med mejltitel "Logistics Manager". Berätta varför denna roll passar dig perfekt och inkludera ett CV eller länk till din LinkedIn-profil.